söndag 25 januari 2009

Söndag

Vivaldi spelar de fyra årstiderna. Både min kära och jag mår bättre idag och han har just bakat den godaste sockerkaka jag ätit. Den är varm och saftig inuti och han har dekorerat den med ett hjärta av florsocker (ler). Till det dricker vi ett te med smak av rabarber och grädde som jag fick av en god vän för ett tag sedan. Söndagar är inte så tokiga trots allt! De fina kopparna på fotot fick jag av samma vän ihop med det goda teét. Ljushållaren köpte jag på The Nut House i Upplands Väsby när vi var där på en kurs i marsipanknådning innan jul. Det är förresten ett annat av mina smultronställen. De anordnar även
kurser i kransbinderi och annat roligt, har föreläsningar och musikarrangemang m.m. Marsipanknådning var för övrigt mycket svårare än vad jag trodde, men jättekul. Ett annat inköp som gjorts på senare tid för en billig slant är chokladasken på bilden till höger. Jag köpte den på skansens julmarknad. Mina chokladpraliner trivs utmärkt däri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar