söndag 25 januari 2009

Snöskrud

En av mina favoritplatser är hos min pojkväns bror och hans familj vid norra norrlandskusten. De här fotografierna är tagna där i mellandagarna. Den till vänster är på deras tomt där solen går upp bakom ladan. Bilden nedan är tagen när vi åkte längdskidor på ängarna invid tomten. Stegen i snön är från älgar som ofta besöker deras tomt i gryning och skymning. Om det är nåt jag saknar här i Stockholm så är det snö. Finns det något bättre än att aktivera sig med längdskidor eller långfärdsskridskor vintertid? Lite fler öppna backar för att åka utför hade inte heller skadat.

Lite snö fick vi i alla fall i början av vintern. Vår katt måste ha glömt att snön inte var så behaglig att gå i när han envisades med att komma ut på balkongen. Det vart dock inte många tassavtryck innan han vart påmind.

Jag hoppas i varje fall på att få besöka mina vänner snart igen. Även sommartid är Luleå en underbar plats omgivet av hav och öppna landskap. Hade det inte varit för att alla mina nära bor i Stockholm, så hade kanske husbygget blivit av där istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar