fredag 18 september 2009

Därför Gotland!


Sammetslen sandbotten vid fyren på Fårö...långgrunt när vi promenerade runt raukarna...
Fyren på Fårö...underbart vackert en dimmig, sommarvarm kväll
"Kutens bensin" på Fårö...charmigt ellerhur!?


Jag har en "fasadfetish"...tänker fortfarande på den här underbara fasaden i Visby. Vilket konstverk!!
Jag åker till Visby för
1. De helt underbart vackra gamla byggnaderna.
2. Havet
Lukten av tjära ihop med att se solen gå ner över horisonten är nirvana för mig. =)

Så otroligt duktiga ungar på Medeltidsveckan som helt själva stod och spelade fint.. rörd =)

Fasaden med underbar blå himmel tog uppmärksamheten från min middagspartner då och då.
"Surfers" i Visby var för mig som älskar stark mat en upplevelse som jag alltid kommer längta tillbaka till. Jag trodde att de stängt, men hörde av en gotlandstjej att de hade öppet i sommar. Måste dit igen...så är det bara!
Här är huset i all sin prakt...

De hade kameler på medeltidsmarknaden.. =)
Fler duktiga barn...

Dörrar och fönster är en annan fetich..Vacker va!?

Solnedgångarna som sagt...trollskt
Utsikt från ett café i Visby...inte illa

Borstad på ryggen av ung piga, 2 penningar...av gammal piga, 1 penning. Haha =)

Ett utomhusbad med den här vyn...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar