söndag 23 januari 2011

Shopping i Sigtuna

Dessa fina saker inhandlades igår i Sigtuna. Jag har länge velat ha boken. Den är så retro och smart med fack för recept på egna lösa papper och roliga bilder och ordspråk. Där finns även en översättningstabell som jag verkligen behöver eftersom jag fick den amerikanska kokboken "Whistle stop café" som filmen "Gröna stekta tomater" handlade om. Den boken innehåller riktiga mumsiga sydstatsrecept som jag nu ska testa.

Jag köpte också den turkosa trälådan. Fast min var inte lika hög. Den ska stå i skafferiet för förvaring av groggvirke, sugrör och dylikt tror jag.

Efter shoppingen fikade vi på mitt favorit café Tant brun där jag som vanligt åt deras helt fantastiska morotskaka med kardemumma. Nu serverar de också semlor som jag kan tänka mig är något i särklass!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar