torsdag 13 augusti 2009

London







Nyligen tog jag en liten tjejtrip till London.

Jag förälskade mig i staden första gången jag åkte dit. Trodde inte att jag skulle tycka om det men det är något med atmosfären...en puls.

Sedan tycker jag det är charmigt med alla gamla victorianska hus som är dåligt underhållna och oregelbundenheten överallt. Det är liksom en charmig oordning. =)

Jag blev iaf så pass försälskad att jag flyttade dit i ett par år och jobbade i en reception i Fulham.
Det var många år sen nu...

En av mina favoritplatser som alltid inspirerar mig och får mig att känna mig levande är "Camden marknaden" i Camden town. Om ni åker dit så gå inte bara längs gatans butiker utan leta er in i gränderna och gångarna som leder in i det s.k "stallet". Gå dit en söndag då de har allt öppet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar