tisdag 14 juli 2009

Emaljerat

Dessa fina köksredskap är från Nigella Lawson´s sortiment och finns även i äggvitt.

Själv ska jag köpa en fin tvättskål och kanna i emalj från Åhléns.
Jag tycker om att inte ha alltför dyra föremål då jag vill att de ska kunna brukas flitigt och slippa oroa mig för inbrott och fult slitage. Dock finns det i.o.f många material som bara blir finare med åren och det är ju kanon! Men jag triggas av att fynda helt enkelt =)

Man ska passa sig för emaljerat som inte är helt så att man inte får bitar i magen. Är det en spricka eller ett rostmärke så kan du lacka över det med lackfärg eller särskild emaljfärg för att inte metallen ska rosta.

Det är inte heller alltid äkta emalj trots att det kan se så ut. Föremålet ska inte ha svetsade kanter. Emaljerade föremål är nämligen formpressade och har därmed inga skarvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar